۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

پیام تبریک عبدالفتاح سلطانی به مناسبت نوروز ۱۳۹۲


دوستان عزیزم سال نو همگی مبارک، ببخشید که دیر تبریک میگم به همتون، نه مشغول دید و بازدید بودم و نه مشغولیت‌های دیگه که همیشه دور رو برم ریخته… داشتم برای مامان و بابا می نوشتم. برای همه کسانی که در سال گذشته و همینطور سال‌های قبل برای بابا زحمت‌های زیادی کشیدند و مادرم رو تنها نگذاشتند سال خوشی آرزو می کنم و امیدوارم که هر اتفاقی برامون بیفته پیش هم بمانیم.
بابا هم برای همه آزادگان جهان و آزاد شدگان از زندان‌های ایران و تمامی ایرانیان و آن‌ها که به یاد فعالان حقوق بشرند سال نو رو در متن زیر به همه تبریک گفته:
چشم, گوش یا دهانتان را شاید ببندند ولی هرگز اندیشه‌هایتان را نمی توانند به بند کشند. پس مرغ آزادی را با اندیشه‌های ناب و خلاق پرورش دهید تا چنان نیرومند شود که شیشه ی عمر دیو سیاهی و جهل را با قدرت بر زمین کوبد و بند و زنجیر بافته ی شب پرستان را پاره کند .
اندیشه تان خرم و سر سبز ؛روانتان شاد ؛قلبتان پر از مهر و شادی و بازوانتان در ساختن آینده‌ای بهتر پر توان باد!
نوروز ۱۳۹۲ خجسته باد
عبدالفتاح سلطانی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته متهم به “تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام” و “تحصیل مال حرام” از طریق دریافت جایزه حقوق نورنبرگ شده است.
او که از تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد با حکم بدوی که اواسط اسفند ماه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی صادر شد به ۱۸ سال حبس، تبعید به برازجان و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده و پس از آن در دادگاه تجدید نظر حکم زندان به ۱۳ سال کاهش یافت.
عبدالفتاح سلطانی در طول فعالیت‌های حقوقی و حقوق بشری خود و پیش از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ سه بار در زندان بوده و ماه‌های طولانی از مدت حبس خود را در انفرادی گذرانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر