۱۳۹۱ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

مهدی خزعلی در آستانه هفتاد و دومین روز اعتصاب غذا


محمدصالح خزعلی، فرزند مهدی خزعلی با بیان اینکه پنج شنبهٔ هفته‌ای که گذشت بعد از دو هفته دل نگرانی به دیدار پدر رفتیم، می‌گوید: پدرم از لحاظ روحی همچنان محکم و استوار ولی از لحاظ جسمی بسیار لاغر و ضعیف شدند.
به گفتهٔ وی، این زندانی سیاسی که هفتادمین روز اعتصاب غذای خود را می‌گذراند چندین بار به بهداری منتقل شده و به دلیل افت شدید فشار چند نوبت زیر سرم رفته و از شدت ضعف لرز شدید داشته است.
محمدصالح خزعلی در گفت و گو با کلمه همچنین می‌افزاید: از روز گذشته درد شدید معده شروع شده و ما نگران این هستیم که دوباره معدهٔ پدرم خونریزی کند، ایشان به زحمت راه می‌رفتند و پای خود را روی زمین می‌کشیدند و از ما خواستند که برایشان عصا ببریم.
وی با بیان اینکه تمام خانواده؛ یعنی مادر، من و خواهران و برادرم به ملاقات رفته بودیم می‌گوید: ملاقات کابینی بود که توانستیم بعد از دوهفته پدر را بیست دقیقه از پشت شیشه، آن هم با مراقبت زیاد که یک نفر کنار پدر نشسته بود و مدام ما را با دقت نگاه می‌کرد ببینیم.
فرزند این زندانی سیاسی در ادامه می‌گوید: پدرم به همراه یک جاسوس اسرائیل که به گفته خودش از موساد پول گرفته و جاسوس بوده در یک سلول هستند.
به گفتهٔ وی این جاسوس در سلول به اذیت کردن و بازجویی از پدرش می‌پردازد و عامل اطلاعات است برای شکنجه پدر.
محمدصالح خزعلی خاطرنشان می‌کند: پدرم می‌گفتند ایشان جاسوس است! اما نه جاسوس موساد! و من از دست این ادم امنیت جانی ندارم.
وی با تاکید بر اینکه پدرش همچنان مصمم به ادامهٔ اعتصاب خود است تصریح می‌کند: اعتصاب اعتراض ایشان به بی‌قانونی و قانون شکنی ست.
فرزند این زندانی سیاسی محبوس در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین با تاکید بر اینکه برخوردهای مسئولان با آن‌ها خیلی بد شده است، خاطرنشان می‌کند که به نظر می‌رسد مقامات قضایی هیچ اختیاری در این پرونده ندارند.
به گفتهٔ خزعلی سه روز پیش پدرش را باز برای پرونده‌ای دیگر که آقایان ساخته‌اند به دادگاه برده‌اند و قاضی به مهدی خزعلی گفته است که بازجوهات گندش را درآورده‌اند.
وی تاکید می‌کند که قاضی پرونده به پدرش گفته که تو که آزادی.
به اعتقاد محمدصالح خزعلی اقایان به هر طریقی که می‌توانند در تلاش هستند تا پدرش را نگه دارند و تا به حال این سیزده پرونده برای وی ساختند.
مهدی خزعلی ضمن تشکر از کسانی که در خواست پایان اعتصاب داشتند: تا آخر ایستاده‌ ام
در این مدت فعالان و افرادی در نامه‌ها و پیام‌هایی با ابراز نگرانی از خطراتی که هر لحظه ممکن است به فاجعه‌ای منجر شود از مهدی خزعلی خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
با گذشت بیش از دو ماه از اعتصاب غذای مهدی خزعلی و در حالی که بازجو‌ها هر روز پرونده جدیدی برای او تشکیل می‌دهند، دختر آیت الله ربانی املشی از این رزمنده خیبر خواسته است که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
هفتهٔ گذشته زهرا ربانی املشی عروس آیت الله منتظری در نامه‌ای به فاطمه موسوی بجنوردی همسر مهدی خزعلی خواستار پایان خواستار پایان اعتصاب غذای این زندانی سیاسی شده بود.
وی در نامه خود با تقدیر از ایستادگی مهدی خزعلی و ضمن اشاره به اصل آزادی بیان در قانون اساسی نوشته بود: همسر شما که اینک اسیر است و به ظاهر ضعیف و ناتوان که از شدت آن حتی توان روی پا ایستادن را ندارد در سرای اهل قلم بر مبنای همین قانون، با جمع محدودی نظرات و عقاید مختلف را که شاید بعضاً هم با عقاید حاکمیت هماهنگ و همسو نبودند، می‌شنیدند و بیان می‌کردند. آنان نه سلاحی داشتند و نه سر جنگ با کسی.
فرزند مهدی خزعلی با بیان اینکه تمام پیام‌ها را به پدرش رسانده‌اند می‌گوید: پدرم ضمن تشکر از همه، گفتند که تا آخر ایستاده‌اند.
نامه ی وزارت اطلاعات برای ادامه ی نگهداری خزعلی در بند ۲۰۹
محمدصالح خزعلی می‌گوید: وزارت اطلاعات نامه‌ای زده است به بند ۲۰۹ که مهدی خزعلی را برای تحقیقات نگه دارید. اما نه تحقیقاتی انجام می‌شود و نه اصلا پرونده‌ای وجود دارد که تحقیقی لازم باشد، و نه هیچ حکمی مبنی بر بازداشت ایشان وجود دارد که اگر بود باید به پدر اعلام می‌شد.
زهرا خزعلی: پدرم نای بلند کردن پایش را نداشت
همچنین زهرا خزعلی فرزند دیگر این زندانی سیاسی روز گذشته در فیس بوک نوشته است: ملاقات پدر پس از دو هفته دل نگرانی و اضطراب از پشت شیشه‌های کابین ملاقات در حالیکه نور پنجره‌ها بر شیشه‌ها افتاده بود و مانع از واضح دیدنِ من می‌شد، سایهٔ مردی را دیدم که به زحمت راه می‌رفت و دمپایی سفیدی به پا داشت، از شدت ضعف و اُفت فشار پایش را روی زمین می‌کشید و نای بلند کردن پایش را نداشت، شانه‌های استخوانی‌اش افتاده و دست‌هایش به هم گره خورده بود، گویی از شدت سرما خودش را می‌پیچاند، با پیراهنی آبی رنگ به رنگ دل دریایی‌اش… نزدیک‌تر شدم و خود را به شیشه چسباندم تا بهتر ببینم، پدر بود، پدر عزیز‌تر از جانم، دست و پایم شل شد، بغض گلویم را می‌فشرد، با چشمانی پر اشک لبخندزنان به سوی ما می‌آمد.
آزادی و بازداشت مهدی خزعلی با دستور شخص رهبری
مهدی خزعلی پیش از بازداشت آخرش در آخرین نوشته خود در وبسایت شخصی با اشاره به تهدیدهای صورت گرفته از سوی برخی نهاد‌ها و اشخاص به صراحت گفته بود: آزادی من با دستور شخص رهبری بوده است و بازداشت و نقض امان فقط با دستور ایشان میسر است.
اعلام برائت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی اولین بار در دیدار آیت الله خزعلی با فرزند زندانیش در اوین مطرح شد. وی از فرزند خود خواسته بود تا اعلام برائت کند تا بتواند از این حبس انفرادی‌‌ رها شود. اما مهدی خزعلی درخواست پدر را رد کرده بود.
مهدی خزعلی نهم آبان ماه سالجاری در جلسه سرای اهل قلم به اتفاق سایر شرکت کنندگان بازداشت شد و هر چند بعد از مدتی همه شرکت کنندگان این جلسه آزاد شدند، اما خزعلی تاکنون در حبس است که مدت زیادی از این حبس در انفرادی بند ۲۰۹ بوده است.
مهدی خزعلی که ششمین بار است به زندان اوین رفته است، پیش از بازداشت آخرش در وبسایت شخصی خود از تهدید‌ها سخن گفته و نوشته بود: چند روزی است که باز هم تهدید‌ها شروع شده است، باز هم توهم توطئه، اما من این بیدادگاه‌ها را به رسمیت نشناخته و نخواهم شناخت و در اعتراض به این روند دادرسی، به اعتصاب خشک دست خواهم زد، لب از آب و غذا فرو می‌بندم، می‌خواهم که چون سرورم حسین علیه السلام با لب تشنه به دیدار یار روم و از دست ساقی کوثر بنوشم. امید که با اهدای جان خویش یزیدیان را رسوا‌تر از پیش سازم. من بر این باورم که همه زندانیان سیاسی باید با اعتصاب غذای فراگیر، به این ظلم خاتمه دهند و این بیدادگاه‌ها را از بیخ و بن برکنند.
من اعتصاب غذا را در راستای تلاش و مبارزه مدنی می‌دانم و اعتصاب غذا و ایثار جان را آخرین سلاح مظلوم در دنیایی می‌دانم که صدایی به جایی نمی‌رسد. البته آزادی من با دستور شخص رهبری بوده است و بازداشت و نقض امان فقط با دستور ایشان میسر است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر