۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

کسری نوری پس از ۶۹ روز اعتصاب غذا از هوش رفت

کسری نوری که  به همراه صالح مرادی از دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز هستند، بعد از ۶۴ روز اعتصاب غذای تر و پنج روز اعتصاب غذای خشک، ساعاتی پیش در اثر ضعف شدید از هوش رفت. این دو در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به بند ۲۰۹ اوین، با وجود مشکلات جسمی، دست به اعتصاب غذا زده‌اند و خواسته شان بازگرداندن وکلا به بند ۳۵۰ زندان اوین است. 
صبح روز یکشنبه نیز در ملاقاتی که خانواده‌های این دراویش با این دو زندانی عقیدتی داشتند، وضع جسمی آنها را اسفبار و در آستانه مرگ  توصیف و اعلام کردند: "در صورت بروز هر حادثه‌ای مسئولین، مخصوصا قاضی صلواتی و وزارت اطلاعات، باید پاسخگو باشند، چرا که پس از بیش از شصت روز به خواسته کوچک آنها مبنی بر انتقال وکلای دراویش به بند ۳۵۰ اوین هیچ توجهی نکرده‌اند." 
به گزارش سایت "کلمه"، در این ملاقات دراویش زندانی به خانوادهایشان وصیت کرده و گفتند برای عقیده و خواسته‌شان دست از اعتصاب بر نمی‌دارند و گفته می‌‌شود هر یک از آنها بیش از ۳۵ کیلو وزن کم کرده اند و رئیس زندان نیز امروز شاهد عینی وضعیت ناگوار آنها بوده است. 
پانزدهم بهمن ماه گذشته نیز ماموران امنیتی و مسوولان زندان عادل آباد شیراز، کسری نوری و صالح مرادی را با وجود وضیعت جسمی وخیم مجبور به انگشت زدن زیر نامه‌ای کردند که در آن نوشته شده بود که وضعیت جسمانی این دو زندانی خوب است.
 صالح مرادی حدود ۱۹ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۵ ماه است که به اتهام‌های مختلفی چون تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان نور و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌ هستند. گفتنی است پرونده آنها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۷ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند.
در عین حال، به گزارش سایت "مجذوبان نور"، وابسته به دراویش گنابادی، علیرضا روشن و مصطفی عبدی از دراویش زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین نیز از روز اول فروردین سال جاری دست به اعتصاب غذا زدند. 
این دو در اعتراض به نگهداری وکلای زندانی دراویش در شرایط نامناسب بندهای امنیتی زندان اوین و برخوردهای خشن و توهین آمیز با آنها، دست به اعتصاب غذا زده و خواستار بازگرداندن فوری آنها به بند ۳۵۰ و پیگیری اقدامات درمانی برای ایشان شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر